söndag 29 mars 2015

Pepper mys och dagens jobb

Igår hann jag inte alls med hästarna men idag, när det regnade hade jag tid... Nåja, när jag var klar med Calinkas uteritt bröt solen igenom molnen och det började bli trevligt att jobba häst. Därmed åkte jag inte hem för att värma upp mig utan tog ut Pepper på en kortare uteritt och tömkörde Bunny och Percy med Bett. percy är så rolig - hon säker sig frammåt neråt ända till marken och gör även lite spansk skritt i uppstarten - allt på grund av bettet... Nåja båda är bättre än sist (Bunny var riktigt snygg några gånger), så jag antar att det går frammåt.

Yesterday I didn't get any time with the horses but today when it rained... Well, when Calinka and I came back from our trail ride the sun broke thru the clouds and it started to get nice to be in the stable. Therefore I brought Pepper out for a shorter trail ride and long reined Percy and Bunny. Percy is so fun - she strech her nose to the ground and even do some Spanish kid of walk - only because she has a bit in her mouth ans she isn't totally happy about it. But both were better this time than last so I guess they slowly get used to it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar