torsdag 17 juli 2014

Tea på släp

Nordisarna på betet flyttade hem igår så plötsligt skulle jag rida men vågade inte lämna Tea helt själv i hagen. Så hon fick följa med. Jag tog henne som handhäst en eller ett par gånger tidigt i våras och så nu då. Hon följde med jättebra även om Calinka var väl pigg. När vi travade hoppade plötsligt ett par hjortar över vår väg men det var ingen fara. Strax efteråt skrämde vi upp den första grävling jag mött medan jag suttit på hästryggen. Inga problem! Nästan i hagen valde jag fel så bonde blockerade hela vägen med traktor och maskinen som slår hö. En meters bredd som max att passera på . "Ska jag backa" undrade bonden. Nja, jag testar sa jag. Calinka var inte helförtjust men passerade traktorn som stod på. Tea stannade en kort stund men följde sedan efter. En sådan tjej!

Ponying Tea

The other horses in the pasture moved yesterday so suddenly it were only my two left. I had planned to ride Calinka but didn't want to leave Tea all alone. So I let her join us. I have ponied her before once or twice this spring and now it was time again. She followed very well evne if Calinka was a little bit to forward going. When we trotted to deer run up from the grass and crossed our road about 20 meters ahead of us. Soon after that we meet the first badger that I have see from horseback. No problems! Nearly back to the pasture I chosed the wrong way and meet the farmer. He had blocked the road with his tractor and hay cutting equipment. We had less than a meter to pass at one Place and the tractors Engine was running."Should I go backwards?" asked the farmer. "I'll give it a try" was my reply. Calinka wasn't very enthousiatsic about passing, but behaved. tea stopped shortly and then followed. Such a good girl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar