onsdag 7 maj 2014

Fölvakning och jobb av hästar

Bunny har verkat redo att föla i några dagar. I alla fall hennes värden på råmjölken har indikerat det. Så jag har sovit i stallet, eller snarast i bilen. Inget varmt och inte särskilt bekvämt kan jag lova; särskilt inte när Isac tagit det som ett äventyr och sovit i baksätet. Fast, det har varit kul med hans sällskap, att han är så stor att det blir lite kul.

Nåja, eftersom det inte kommit något föl red jag lite spontant 15 minuter barbacka på Percy och Calinka en dag medan jag avvaktade lite längre på morgonen. Igår kväll istället tog jag ut Pepper i ruskväder på våran längsta tur hittills. Kul! Vi hoppade tom med ett hinder som han bara gled över. Frida som ridit honom har nämligen åkt bort på en månad så nu hoppas jag kunna hålla igång killen.

Foal watching and working horses

Bunny has seemed ready to foal, or at least her colosteral levels indicated that. So I slept in the stable or more accurate, in the car. Not very comfortable and not very warm. As Isac joined a couple of times as well he got the most comfortable spot. But it is nice that he is so old that he want to join and takes it as an adventure.

As there still is no foal I have worked the horses, Calinka and Percy about 15 minutes one morning and yesterday I brought Pepper along in bad weather. But we had fun and went for our longest trail ride so far, even found an obstacle to jump. Frida that ha been working him has left for travelling a month.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar