lördag 8 mars 2014

Kondition på väg.

Happy horse, trotting home, just a couple of kilometers left.
Vårsolen tittade fram och trots att det blåste ganska bra tog vi en tur jag och Calinka. Det blev en vända som vi inte tagit sedan innan jag fick David, så det måste röra sig om minst 1,5 år sedan. Vägarna var sig lika och jag trodde det skulle ta minst 1, 5 timmar att rida turen, särskilt som Calinka inte är i toppform. Tji fick jag, Calinka höll ett bra tempo och verkade aldrig bli trött så en timme senare var vi hemma efter en härlig tur med mest snabbare trav i skog och mark. Kanske vi är i bättre form än jag trodde.

Övriga hästar fick titta lite närmare på vagnen medan Calinka torkade till.

Strange proportions...

Getting in shape

Spring sun visited us and even if it was rather windy Calinka and I set of for a trial ride. We took a road that we haven't been on sine before I got David so it has to be at least 1,5 years ago. The roads were the same and I thought it would take at least 1,5 hours as Calinka isn't in the best of shapes. But, I were wrong, Calinka held a good speed, never felt tired so one hour later we were back home. Maybe we are in a better shape than I thought!

The other horse got to look at the wagon while Calinka dried up.

Very content horse, soon home.

This time she even got a little sweat under the bridle...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar