torsdag 27 mars 2014

Här och nu

Idag tog jag en promenad. Solen sken och började smälta bort snön som föll igår. David somande snabbt i vagnen, Mika hängde med och Pepper märktes knappt i grimskaftet. Det var så avslappnande och jag bara kände hur lycklig jag var. 

Sådana korta pauser, stunder  mitt i vardagen som blir avslappning och närvaro är så viktiga. De ger mig en återhämtning och en möjlighet att bara vara, släppa alla bekymmer och krav. Helt klart en  del i att orka med och samla energi! Samt ett underbart sätt att påminna sig om hur underbart livet är!



Today I took a walk. The sun was shining and started to melt the snow that came yesterday. David quickly fell asleep in the stroller, Mika followed and I hardly noticed Pepper in the lead rope. So relaxing and I just felt how happy I were.

Those short pauses, short moments in the ordinary day that becomes relaxation and presence. They give me a chance to just be and let all worries and "have too" let go for a moment. A way to get energy to keep going! And a way to remember how wonderful life is!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar