onsdag 12 februari 2014

David & Tea

Tea said kindly hello...
Hästjobbet under veckorna har blivit väldigt eftersatt - jag har helt enkelt inte haft möjlighet att åka upp och om nu tiden funnits har bilen varit på verkstad, Isac har inte velat, eller något annat som hindrat det allt utom korta besök. Så, idag skulle jag äntligen få lite tid mitt i veckan med bara David med, men då brukar det gå att rida lite dressyr eller tömköra åtminstone.

..but wanted to chew the toys in the stroller...
..och det nu inte hade gått rejäl förkylning och feber på dagis. Både jag och David har fått ärva sjukan av Isac som ahde den förra veckan. För egen del räckte det med att fixa hö, det fick mig rejält trött. Envist tänkte jag ändå rida lite, Bunny barbacka på ridbanan borde inte vara så jobbigt. (Calinka reds av Nanette igår, Percy longerades och pepper och Frida var ute och red). Men, David som sovit så lugnt i bilen (men inte under natten) gillade inte alls idén så efter fem minuter eller så var det bara att återgå till stallet och ge sig iväg hemmåt. Nu hoppas jag på att bli frisk till helgen.

David &Tea

Bunny & David
Working the horses during the weeks has been hard for a while. I just haven't been possible, the car has been repaired, Isac don't want to join, or something else has been stopping anything else than a quick visit. Today I finally had some time, bringing David along, but them I uslally can do dressage or long rein.

..if it hadn't been fever and coughing going around at pre-school. Both David and I got the disease from Isac that had it last week. After putting new hay in to the horses I was rather done. I thought that maybe I could do some dressage anyway, wouldn't be so much work with Bunny bareback. (Calinka was luckily out with Nanette yesterday, Percy lounged and Frida and Pepper hit the trails.) But, David that had been sleeping calmly in the car (compared to the night when he hardly slept at all) didn't like the idea so we had to get back to the stable after only about 5 minutes of work.
Bunny moves her muzzle carefully at David - he might not be that fond of that kind of cuddle...
Mika that turned 7 yesterday
Percy
Pepper like to show his tongue at photos...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar