söndag 1 december 2013

Oinspirerad

På sistone har jag varit väldigt oinspirerad att skriva här. Novembermörkret skulle jag tro är den största boven. Idag insåg jag att det absoulut var dags för en uppdatering när min mamma ringde och undrade om vi var sjuka - jag hade ju inte uppdaterat bloggen på så länge.

Embla
 Det har inte hänt något särskilt på hästfronten heller utan det har i stort rullat på som vanligt; lite promenader, tömkörning och dressyr. Tea fick även tillbaka sin hovböld, men jag hoppas att den nu ska vara på bättringsvägen. Calinka gjorde ett väldigt bra tömkörningspass men hon visade tydligt att vänster bakbenen inte gjorde som hon ville. Mycket skutt upp i luften - jag trodde inte hon kunde hoppa så högt. Nåja, det gav sig med ett ordentligt jobb och tant var så nöjd över det. Igår drog hon av sig en sko och idag var hon ute med Björn.

Igår fick jag istället roa mig med Bunny och Pepper medan Maria har tagit extra hand om Percy i veckan.

Uninspired

Lately I haven't had much inspiration to write here. November darkness I think.  Today I realized that I really had to update when my mum called and asked if we were sick as I haven't updated here...

It hasn't really happened anything special either, just continued as usual; walks, long reining and some dressage. Tea got back the hoof abscess but it seems to be at the right track again now. Calinka on the other hand loved her long reining work even if her body didn't agree with her. That got her jumping more than I thought her capable of but it seemed to solved the problem and Calinka was very content. Yesterday CAlinka had lost a shoe and today she and Björn had some fun.

Yesterday I brought Bunny and Pepper and Maria has taken extra care about Percy this week.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar