söndag 18 augusti 2013

Egentid

Med en bebis som i vissa fall verkar äta konstant är det inte alltid lätt att få något gjort i stallet ( eller hemma). Bärselen i all ära, men ännu har jag inte löst hur det skulle vara säkert om jag satt på hästryggen. Därför är dagar som idag väldigt värdefulla - 1.5 timme drygt SJÄLV i stallet. Hade tiden räckt hade jag tagit ut både Calinka och Pepper men det fick bli bara Pepper eftersom han så sällan rids ut nu ( och han trivs bäst ute i skog och mark). Inte för att vi kom så långt - det blev fram och tillbaka på en grusväg och kanske 35 minuter totalt, men ändå. Pepper fick trav och galoppera (tur att det fanns bra gräskanter) mest hela tiden och jag kände hur han uppskattade det. jag med - det har jag inte kunnat göra sedan i början av året och då var det mest snö och is överallt...

Alone time

With a baby that sometimes seems to do nothing else than eat it is not easy to get anything done in the stable ( or at home). I have good possabilitys to carry David, but that that doesn't help if I want to ride.

Therefor is days like today very valuable; 1,5 hours ALONE in the stable. Had there been time I would have worked both Calinka and Pepper. But I chose Pepper as he don't get to be trail ridden often (and that is what he likes the most). Not that we went for a very long tour, about 35 minutes only back and fourth a road, but still... Pepper got to trot and canter ( happily there was grass by the side of the road).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar