onsdag 17 juli 2013

Ny vecka

Maken tycker att bebis är väl liten för att åka själv till stallet med mig, så han har följt med de flesta dagar. Så även under måndagen. Medan jag longerade Pepper borstade han övriga hästar och letade upp en flughuva, som ( återigen) tappats i hagen. (Maken säger sig ha stor respekt och viss rädsla för hästar, men är verkligen jättebra på att borsta och fixa med mina. Han är till stor hjälp att ha med.) Sedan tog jag, Isac och Calinka en promenad, just nu tycker han det är kul att rida.

Tisdag och Maria följde med till stallet. Calinka, Maria och hennes hund Cleo tog en promenad och Pepper, jag och bebis i barnvagn tog en promenad och så möttes vi och gick hem tillsammans.

A new week

My husband thinks the baby is too young to be alone with me in the stable, so he has joined me most days. Like at Monday. So while I lounged Pepper he brushed the other horses. ( He claims to have a lot of respect for horses, but have no problems with any of my horses and it is really helpful to have him with me.) He also found the fly bonnet that Percy (once more) had lost during the night. Then Isac, Calinka and I walked around - for the moment Isac likes to ride.

Tuesday and Maria joined me. She, her dog Cleo and Calinka took a walk while Pepper, I and the baby in the stroller took a walk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar