fredag 12 april 2013

Full fart Percy

Jag trodde att jag skulle på ett möte under gårdagskvällen, men fick veta precis innan jag skulle åka att det var flyttat. Plötsligt fanns det tid att rida Percy, något jag har försökt få till i minst en veckas tid nu. En pigg Percy och jag gav oss iväg och hade kul. Tölt där så medgavs och skritt i övrigt. Det blev en del promenad i terrängen med sumpig terräng, kvarliggande snö och lite upp och ner. Inga problem sa Percy! Egentligen borde jag nog ge henne ledigt inför fölningen, men hon är så villig och pigg att det är svårt att sluta. Trots allt blev det ganska lugnt och bara trettio minuter totalt. Några gånger till kanske innan det får bli promenad och tömkörning…

This was walk - but Percy had a lot of speed and nodding her head as she was so happy. I have made photos while cantering at Calinka but they are hardly as blurry as this one....
Hostan slog till under eftermiddagen innan jag åkte till stallet och jag var trött och ruggig innan jag åkte upp. Väl på plats däremot hade jag kunnat stanna
längre men kände att jag nog borde åka hem skapligt. Därmed blev det lite mys med Pepper och omflätning av hans man och svans. Skönt med massage bakom örat tyckte Pepper. De andra fick sina svansar omsedda och en kort stunds mys innan jag gav mig hemåt. Väl hemma återkom hostan med dubblad styrka… Hur kommer det sig att jag alltid är mycket friskare och starkare i stallet?

Idag har jag mest hostat hela dagen och är glad att Maria tar hästarna.

Full speed Percy
I thought I should be at a meeting yesterday evening, but learnt that it was moved just before I was going to get there. Suddenly I had time to trail ride Percy, something I have planned for at least a week now. A Percy full of energy and me headed of and had some fun. Gait when possible and otherwise walk. We did some walking in the terrain with some puddles of water, some remaining snow and some small up and downs.  No problems according to Percy. I guess I should give her a rest before she is having her foal, but she want’s so much that it is hard to stop. And, after all, it wasn’t a very hard trip either, mostly walk and only thirty minutes. Maybe we can do that some more times before we continue with only walking in hand and long reining…

I started to cough during the afternoon before I went to the stable and was tired and frozen when I went. In the stable I was fine and could have stayed much longer but figured that I probably should go home rather early. But I re-braided Peppers mane and tail. He also liked some massage behind his ear. The others also got their tails re-braided and some cuddling before I left. Back home I started to cough again – even worse that time. How come that I always is healthier and stronger in the stable?

Today I have been coughing most of the day and am happy that Maria care for the horses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar