lördag 13 oktober 2012

Allt är inte helt ok

I torsdags tömkörde jag Pepper. Han skötte sig bra, men när kraven blev lite större ville han inte riktigt i ena varvet. Galopp var inte tänktbart och han började se kantig ut. Förvisso var det mörkt, men det kändes inte helt rätt, samma känsla som jag fick i tisdags när jag red ut. Men då trodde jag bara att det var överskottsenergi och viljan att galoppera. Förra helgens stegring kan till och med ha utlösts av vad det nu kan vara. Men, ingen värme eller svullnad eller ömhet någonstans. Själv är jag ganska säker på att han busat i hagen och halkat. Det finns många möjligheter till det... Så, de får bli promenader för hand och hjärngympa ett tag framöver.

I torsdags red jag även ut på Percy - en sådan häst. Ju mer jag rider henne dessto mer gillar jag henne! Inga problem att gå iväg själv i mörkert med pannlampa. Igår var Maria förbi och tog ut Calinka och myste med Bunny.

At Thursday I long reined Pepper. He behaved well, but with a little higher demands he didn't really want to obey in one direction. Canter wasn't to think about and he started to look a bit uneven. It was dark, so the vision was impaired, but it didn't feel right. The same feeling that I got when we trail rode at Tuesday. But then I thought it was due to too much energy and a will to canter. Even last weekends rearing might have been cause by this unknown. But I cant find any swelling, heat or pain. My guess is that he have played in the field and slipped. There is plenty of possibility's for that...SO it is going to be walks and gymnastics for the brains for a while now.

During Thursday I also rode Percy - such a horse! The more I ride her the more I like her! No problems to walk away by herself in the darkness with only the lamp on my head to guide us. Yesterday Maria brought out Calinka and cuddles with Bunny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar