torsdag 17 maj 2012

Mimmi promenerade Pepper igår och idag tog jag och Maria ut tjejerna. Precis som jag misstänkte är min balans inte vad den borde vara, så jag får nog hålla mig till tant Calinka ett tag. Hon skötte sig bra, men hostade en del. Vad har hon nu hittat på - polen förhoppningsvis. Percy var pigg och glad och Maria fick henne att tölta en del. Förutom en galopp - Maria påstår att hon bara vill galoppera den hästen (men det får hon ta efter certifieringen ). Jag fick en lite film från telefonen också, ska se om den går att lägga upp. Jag tog den från Calinkas rygg och det är inte det bästa som har setts...

Jag fick också veta, på lite avvägar, att Calinka betyder Rönnbär(sträd) på ryska.

Mimmi walked Pepper yesterday and today Maria and I took the girls. As I suspected my balance isn't what it should be, so I think I should stay by Calinka for some time. She behaved well, but cough some times. I wonder why - pollen maybe? Is it all Percy was full of energy and happy and Maria had her gaiting a bit. They also cantered - Maria claims that she only wants to canter that horse (but she has to wait with that until she is certified). I made a short movie today from the phone, hopefully I figure out how to get it in here. I made that from Calinka's back and Percy has been looking better...

I also learnt that Calinka means rowanberry(tree) in Russian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar