onsdag 14 mars 2012

Percy promenad


Idag tog jag en 40 minuters promenad med Percy och Mika i mörkret. Man märker knappt att man har henne med, hon bara följer lungt och snällt! Däremot märker man att hon fäller och konstant verkar vara lerig. Innan vi skulle iväg letade jag efter Pepper för att se att han mådde bra; jag såg honom ingenstans och gick längst bort i hagen där han brukar gilla att stå. Ingen Pepper. När jag inte hittade honom någonstans gick jag tillbaka till stallet - och minsan - där stod han vid grinden. Sötnos. Tant Calinka ska ha varit ute en vända med Mariah tidigare under dagen.

Today I took a 40 minute walk with Percy and Mika in the darkness. I hardly noticed that I brought a horse along, she just follows nice and easy!. I did recognize her shedding and that she seems constantly covered in mud. Before we left for our walk I searched for Pepper - just to check that he was ok. I didn't see him anywhere - not even in the farthest part of the pasture where he likes to stand. When I returned to the stable he stood at the gate. Sweetie. Calinka went for a trail ride with Mariah earlier today.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar