torsdag 8 mars 2012

Foto i mörkret





När jag kom låg båda stona och sov i lösdriften och Pepper stod och hängde. Tyvärr hann jag inte få bild på dem innan de ställde sig upp. Jag försökte ta kort medan jag red barbacka igår. Tja, resultatet talar nog för sig själv... Jag och kameran var inte synkade och ofta tog den kort försent. I alla fall jobbade Calinka väldigt bra, även om hon var lite stel i början. Hon fick massage innan vi ens började eftersom högersidan var lite stel (gammalt problem område). Percy studerade noga vad vi gjorde.

Percy fick följa med och städa på ridbanan och sedan blev det longering. Hon kom ihåg allt från sist så vi fortsatte därifrån. Nu kan hon skritta, stanna, "gaita", sakta av till skritt och så provade vi galopp... Jag är så imponerad av hennes läraktighet! Vid uppsittningpallen stod hon stilla och jag hängde lite på henne. Hade det inte varit mörkt och jag själv hade jag nog suttit upp.

När det var dags för kraftfoder komma alla hästarna snabbt på plats...

When I arrived both mares lay down, resting in their barn and Pepper seemed kind of sleepy as well. . Sadly They got up quick so I didn't get a pic. I tried to make some photos while riding dressage bareback yesterday. Well, I think the photos speak of themselves... The camera and I was not totally in harmony and most of the time the photos was taken much later than I wanted. Anyway, Calinka worked very well even if she was a little stiff to begin with. She got a brief massage before we started as her right side of the back was stiffer than usual (old problem place). Percy studied what we did carefully.

Percy joined me while I cleaned up at the arean and then we continued our longing lesson. We just picked up from where we stopped last time. Now she knows how to walk, stop, gait, slow down to walk again and then we tried some canter... I am so impressed with how easily she is to teach! She (again) stood calmly at the mounting block and I put some weight in the saddle. If it hadn't been dark and I alone I probably had got into the saddle.

When time for grain all horses appeared quickly...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar