fredag 9 december 2011

Det kommer lösa sig

Vad har hunnit hända? Tja, jag jobbar i garaget med att måla skivor till insidan av lösdriften samt att få till sadel och tränshängare. Konstant sömnbrist verkar det också vara. Dessutom är det ju snart jul, så lussebullar och pepparkakor har det blivit. Idag var Maggan och jag uppe och jobbade lite till och äntligen kom jag på ungefär hur jag ska göra med hästarna när de kommer...

Ankomsten är ju ett kapitel i sig... För drygt en vecka sedan bestämdes att jag skulle åka till Wales med jobbet i drygt ett dygn för att titta på ett datasystem. Den 15 december med hemkomst den 16:e. Någon dag senare visade det sig att hästarnas flyg var ändrat och nu ser det ut som om de kommer - vad annars - den 15 december. Första frågan är ju om man vågar lite på det? Om jag hoppar av resan kommer de ju definitivt inte att göra det, men om jag åker kommer de att komma...

Så just nu tar jag en dag i taget och planerar för att jag inte är hemma när hästarna kommer. Mariah, Maggan och maken är tillfrågade. Dessutom har Maggan frågat en kompis och jag har kollat med en annan kompis. Det borde gå att lösa..."Problemet " är ju också att det är en tvååring som inte är så ledvan samt en femårig hingst. Inte de bästa hästarna om man är lite osäker på hanteringen, vilket vissa i gruppen är. Men det kommer lösa sig.

What is happening? Well, I work in our garage, painting parts of the interior for the barn and making saddle and bridle hangers. Seems to be a constant lack of sleep. As Christmas is coming up I made some gingerbread and lussebullar as well. Today Maggan and I worked a little bit more and finally I realized how I should do when the horses arrive.

The arrival is chapter of its own...About a week ago it was decied that I should make a work related trip to Wales to view a computer system. The 15:th - 16:th December.Just a day or so later the horses flight was rescheduled and now it seems as they arrive the 15 December - what else?First of all - is that really going to happen? If I quit the trip I can guarantee that they get rescheduled again, but if I don't they'll arrive.

Right now I take one day at the time and have started to plan for not being at home when the horses arrive. I have spoke with Maggan and my husband. Luckily Maggan has a friend and I have talked with one more of mine. It should be solvable... Problem is only that it is a not a very halter broke two year old and a five year old stallion. Not the best if you are a little insecure about handling horse as some of those persons. But it is going to work out.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar