torsdag 6 oktober 2011

Olika besked varje dag/Resan

 Sedan jag kom hem har jag jagat offerter från transportörer för att få hem hästarna och veta hur många jag kan ta. De flesta svarar överhuvudtaget inte är en sammanfattning – eller så svarar de, men kommer inte med något pris. Är min mail helt konstig? I alla fall har Nedpoint kommit med ett bud – och då blir det troligen kring 50 000 per häst för att ta hem dem. Då kan jag inte ta tre hästar…

Fick till slut tips om en svensk som varje år brukade köra hem ett plan unga travhästar från Kentucky direkt till Sverige. I flera dagar trodde jag att jag skulle kunna ta tre hästar. Men, han har till slut flyga direkt till Sverige. Troligen blir det ungefär samma pris som med Nedpoint. Fast kanske smidigare att använda ett svenskt bolag/person ändå, kanske även bra när de samtidigt kör upp många hästar med lastbil. Hans plan kommer landa i slutet på november, mer information ska jag få i nästa vecka. Pepper kanske får flyga med…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar