fredag 21 oktober 2011

Ketchup effekten

Percy, bild från tidigare ägaren.
 Igår började det lossna. Jag fick erbjudande om karantän för 35 dollar/dag vilket låter mycket så jag försöker hitta alternativ och ringde mannen som sköter flygningarna. Får se vad han kan ordna. Black Peppers ägare har inte svarat på mina mail så det blev telefonsamtal – hon var på semester men återkommer söndag. Bilderna på stoet kom äntligen och nu har jag köpt henne (eller hon ska besiktigas och pengar ska överföras så det blev en hel del diskussioner omkring det). RMP’s Silver Persuation heter hon och är 2 årig silvergulbrun. Jag gillar henens exteriör och hon har alla 5 stamhingstarna i rasen i sin stamtavla. Jag har även sett hennes föräldrar på bild och jag gillar dem med. Dessutom säger ägaren att hon är väldigt trevlig – även om det är den egenskapen som jag har svårast att kontrollera eftersom jag inte träffat henne i verkligheten. Hon kommer att bli kring 155 cm när hon växt färdigt och enligt plan ska hon ridas in, certifieras och betäckas i vår/sommar. Största felen jag sett som jag sett kan vara en något låg halsansättning och att hon just nu är byggd lite i nerförsbacke – men det bör hon växa ur. Kanske något kohasig bak och en något brantare bog än optimalt – men i det stora hela en trevlig häst –det finns ju ingen som är felfri.

Dessutom var jag på Ekenäs och bestämde med Henrik hur hingsthagen ska dras och vi hittade även ett extra fält som skulle kunna användas. Ska försöka ordna den i helgen, eller i alla fall slå ner alla stolp. Lite schaktning behövs och som tur var har Ekenäs vanliga man för jobbet möjlighet. Samt vara på plats – hoppas det fungerar med mitt jobb. På onsdag ska vi röja lite i hagen, det ligger lite skrot här och var som Henrik är glad att bli av med så vi ska samarbeta.

Längtar efter att få hem mina hästar, även om det är med skräckblandad förtjusning – ekonomi, tid och inte minst att få färdigt deras bostad innan de anländer… Vad har jag gjort? Det känns inte riktigt verkligt ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar