tisdag 20 september 2011

McGuire och Shewmaker

Stokandidat hos McGuire 3 år.
 
Dagen började hos McGuire som ägnade största delen av dagen åt att visa oss runt. De bjöd tom med oss på en lokal restaurang där vi åt fryed chicken och stekta gröna tomater. En glimta av det "riktiga" Amerika. Jag såg två fina ston, den jag gillade bäst har jag även träffat mamman till hos Toril i Tyskland. Det kändes skönt, för nu hade jag två bra stokandidater. 

Stokandidat 2 hos McGuire, 3 år.
På hemväg stannade vi hos David Shewmaker, vi var inte där förrän 18 vilket kändes lite tråkigt och sent. Jag började med att fråga efter hingstkandidater eftersom jag hade två alternativa ston. Han hade inga hingstar men visade sina ston. Nästan direkt fastande jag för en skimmel. Den enda färgen jag har något emot. Men hon var så fin och snygg. Men helt fel för mig. Hans hingst Union Blue hade en air av kunglighet omkring sig – han bara visste att han var herren i huset – utan att vara hingstig. Dessutom såg han inte alls ut som annonsen David brukar använda för honom – han är mycket snyggare!

I hagen med två åringar fanns två intressanta ston – BB och Bunny. Jag gillade direkt dem bättre än övriga, dels var de mer social och nästan krävde att få vara med oss, dels hade de bra exteriör och stamtavla. De var ännu mer vad jag sökte, rätt färg, bra ålder, de mest sociala vi träffas och i den större modellen. Så plötsligt hade jag helt svängt i stofrågan. Jag som ville ha en silverfärgad hingst hade nu två underbara silverfärgade ston – och priset var riktigt bra det med. Det svåra var bara att välja…Så vi åkte hem för att tänka på det hela och leta hingst. Kanske kunde det avgöra frågan.
Vackra skimmeln hos Shewmaker




BB Perfecta (bläs) försöker hålla övriga hästarna på avstånd så hon kan få mig för sig själv, andra 2 åriga stokandidaten hos Shewmaker
MVR's Bunny, 2 årig stokandidat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar