söndag 22 maj 2011

Vattenkoppshinksprojektet övergivet och resa till Tyskland planeras

 Det känns som om allt gÃ¥r lÃ¥ngsamt, men det händer ändÃ¥ lite inser jag. Bara inte riktigt sÃ¥ fort som för ett par veckor sedan. IgÃ¥r hittade jag min vattenkoppshink i en annons pÃ¥ blocket, sÃ¥ bevisligen finns uppfinningen redan. Jag har meddelat Almi och fÃ¥r se vad de säger, men skulle tro att det bara är att lägga ner.

Annonsen jag hittade:

 
Säljer 5 st vattenkoppar med flottör.
De är på ca 10l styck och ser ut som en krubba.
En av fördelarna är att hästarna kan dricka mycket vatten utan att behöva trycka fram vatten själva med mulen, den fylls på automatiskt.
De är aldrig monterade eller uppackade ur kartong.
Svart hårdplast.

490 kr per styck eller 2000 kr för alla


Jag har även mailat Toril http://www.rockymountainhorses.nl/trmhs/en/index.php som bor i Tyskland. Jag tyckte att vi, enligt vad jag kan läsa via hennes hemsida, har en hel del gemensamt; ingenjörer, jobbat som djursjukvårdare, och en tanke om att hästarna ska leva naturligt. Jag är tveksam till imprinting och allt för hårda krav på bitless, shoeless och treeless, med fungerar det på den specifika hästen så har jag inget emot det. Jag skrev att jag skulle vilja komma och besöka henne och hästarna och även testa att rida en Rockie en liten stund. Någonstans så måste jag ju klicka med rasen, så att vi förstår varandra. Jag får ofta lätt kontakt med travhästar, fullblod och araber medan halvblod har jag generellt svårare för. Sjävklart är det även individanpassat, men det stämmer oftare med vissa raser. Skulle jag föda upp en ras så måste det fungera, annars är vi inte rätt för varandra. Hur ska jag annars kunna hålla uppe ett intresse för rasen och vara en bra säljare och representant för dem?

Toril gav positivt besked, sÃ¥ nu mÃ¥ste jag börja planera och boka resa. GÃ¥r det i lÃ¥s sÃ¥ ska  jag köpa "bibeln" om rasen som jag precis fÃ¥tt korn pÃ¥ och sedan fÃ¥r vi se... Budgeten börjar bli klar, sÃ¥ jag mÃ¥ste kolla med Ekenäs om arrende av mark och banken om lÃ¥n...Finns det möjlighet att handla häst i höst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar